BarBalkans project

BarBalkans is an English/Italian project powered by The New Union Post.

BarBalkans is a biweekly newsletter that gives a voice to the stories from the Western Balkans, and a monthly podcast—The Yugoslav Wars—that follows the dissolution of the Socialist Federal Republic of Yugoslavia from 1991. Month after month, 30 years ago.

Support BarBalkans with a coffee

Like its logo, BarBalkans project is built from brackets that open and close, intertwine, blur, and blend together. These brackets are metaphors for blurred boundaries: much like those on this journey, and the ones among the Balkan peoples.

Boundaries define identities. But at the same time they foster the exchange of experiences, showing that physical limitations can be overcome by human relationships.

You can be trapped within boundaries. Or you can start from there to discover what lies beyond those limits.


Il progetto BarBalcani

BarBalcani è un progetto bilingue prodotto da The New Union Post.

BarBalcani è una newsletter quindicinale che dà voce alle storie dei Balcani Occidentali e un podcast mensile, Le guerre in Jugoslavia, che racconta della dissoluzione della Repubblica Socialista Federale di Jugoslavia dal 1991. Mese dopo mese, di 30 anni fa.

Sostieni BarBalcani con un caffè

Come il suo logo, il progetto BarBalcani è fatto di parentesi che si aprono e si chiudono, si intrecciano, si confondono e si comprendono. Le parentesi sono metafore di confini sfumati: come quelli di questo viaggio, come quelli tra i popoli balcanici.

I confini definiscono le identità. Ma allo stesso tempo favoriscono lo scambio di esperienze, mostrando che i limiti fisici possono essere superati dai rapporti umani.

All’interno di un confine si può rimanere ingabbiati, oppure può essere il punto di partenza di un viaggio alla scoperta di cosa c’è oltre.

Subscribe to BarBalkans

The newsletter with blurred boundaries